Dynamisk eller algoritmisk prissättning

Området är en viktig drivkraft för hela marknadsförings-mixen och priset är en viktig drivkraft för EBIT (resultat före räntor och skatt) för organisationen.

För ögonblicket, är prissättningen generellt baserad på erfarenhet och intuition eller genom avtal med leverantörer. Prissättningen tar ofta inte hänsyn ännu till olika typer av kundbeteenden, priskänslighet per produkt, årstidsberoenden, kundpreferenser och datadrivna insikter. Dynamisk eller algoritmisk prissättning består av teknik som kan förutsäga det optimala priset för enskilda beställningar. Kunder lockas att fylla sin totala varukorg på ditt företag, vilket resulterar i ökad försäljning och en vinstmarginal.

Öka din intäkt med dynamisk prissättning

Ladda ner broschyren och upptäck hur dynamisk prissättning kan öka din organisations intäkt.

Teknik

Stolta samarbetspartners till

Öka din intäkt med dynamisk prissättning

Ladda ner broschyren och upptäck hur dynamisk prissättning kan öka din organisations intäkt.