Walraven Sax
Walraven Sax startade sin verksamhet sĂ„ tidigt som 1823, vilket gör det till en av de Ă€ldsta vin- och distilleri-distributörerna pĂ„ den hollĂ€ndska marknaden. Som en del av den internationella Schlumberger-gruppen, har Walraven Sax nu bĂ„de egna varumĂ€rken och en omfattande portfölj med vĂ€lkĂ€nda A-varumĂ€rken. Förutom produktionsanlĂ€ggningarna och en exportorganisation, har moderorganisationen distributionsorganisationer i NederlĂ€nderna, Belgien, Tyskland, Ăsterrike, Schweiz och USA. Servicekvaliteten Ă€r avgörande för Walraven Sax. Att tillhandahĂ„lla service gĂ„r lĂ€ngre Ă€n bara leverera produkter. Att erbjuda mervĂ€rde genom omfattande support, samskapande och innovation Ă€r ingredienserna för framgĂ„ng hos Walraven Sax i hela kedjan av kunder, leverantörer och kollegor.
Walraven Sax nÀrmade sig Youwe att tÀnka pÄ förverkligandet av en ny plattform som kunde tjÀna som sprÄngbrÀda för flera ÀndamÄl. Dessa ÀndamÄl var förverkligandet av en ny webbplats inom den moderna positioneringen av Walraven Sax, en central MRM (Marketing Resources Management) databas för att sÀkerstÀlla omfattande produkt och varumÀrkesinformation frÄn olika kÀllor (inklusive ERP) och utbyte av dessa data till olika externa parter, sÄsom en EDM-applikation (Copernica), CRM-systemet och verktyget för online-vinlistor. För att förverkliga detta utformade Youwe ett unikt produktinformationshanteringssystem.
VÄr lösning
Det var en vacker utmaning som ledde till följande lösning: att föra samman olika informationskÀllor inom den befintliga Walraven Sax IT-infrastrukturen i en smart utformad produktinformationshanteringsplattform. Och frÄn ett "singel-punkt-av-sanning"-angreppssÀtt för att möjliggöra för de olika produkt-, försÀljnings- och marknadsföringsteamen inom Walraven Sax att hantera och bygga pÄ all (master) data och tillgÄngar inte bara centralt, utan Àven kunna fÄ tillgÄng till data och tillgÄngar pÄ olika sÀtt i de olika kanalerna och mÄlgrupperna.
I korthet, Àr det inte lösningen för morgondagen, men för dagen efter morgondagen för att erbjuda mervÀrde till den totala kedjan av kunder, leverantörer och kollegor.
Valet av produktinformationshanteringssystem föll pÄ Pimcore. Pimcore infördes sÄ att en applikation kunde ge bÄde CMS, PIM, MDM och DAM-lösningar. Detta resulterar i en ny B2B-webbplats som inte bara automatiskt kan matas av produktdata, utan i vilken produktiakttagelsen ocksÄ kan byggas pÄ med relevant innehÄll genom marknadsföring. Mer specifikt, en smart utformad plattform för företagsinnehÄll med följande egenskaper:
Resultaten
För ett mÀtbart resultat Àr det fortfarande för tidigt, men vi upplever redan:
En optimerad informationsprocess, som leder till enhetlig produktinformation. Och Àven att kunder uppmanas att lÀmna uppgifter pÄ webbplatsen, sÄ att de kan anvÀnda personanpassade tjÀnster och information.
Pauline Joosen (CRM-specialist pÄ Walraven Sax) ser ocksÄ en stor skillnad: "Vi ser redan en betydande skillnad i hastighet med vilken vi kan betjÀna vÄra leverantörer och kunder. För att ge ett exempel: tidigare var vinlistor för kunderna manuellt sammanstÀllda i en förÄldrad, tidsödande lösning. Eftersom vÄra produktdata via Pimcore nu strömmar dagligen till en tredjeparts molnlösning, har behandlingstiden för en vinlista drastiskt minskat frÄn cirka 1 timme till i genomsnitt 10 minuter per vinlista.
Pauline Joosen, CRM Specialist Walraven Sax
Pimcore erbjuder ett enda verktyg för att hantera produktinformation (PIM), datatillgĂ„ngar (DAM) och innehĂ„ll (CMS), vilket möjliggör en punkt för administration utan manuella datainmatningar och flera datalagringsplatser. Youwes experter Ă€r redo att anta utmaningen!Â