Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering: sättet att få en högre avkastning på din webbplats.

Är din konverteringsgrad ständigt lägre än du vill att den ska vara? Och du kämpar med identifiera det verkliga problemet? Överväg konverteringsoptimering. Optimering av konverteringsgraden eller CRO är en process i vilken vi strävar efter att nå en högre avkastning på webbplatsen. Detta skulle kunna vara fler försäljningsuppslag eller, exempelvis, mer (upprepad) försäljning.

Vi börjar alltid med data. Vad berättar data för oss om den aktuella prestandan på webbplatsen och dina marknadsföringsansträngningar? Vi visualiserar därefter tratten och identifiera i vilka steg i tratten som användarna tenderar att falla ur. Är de inte intresserade? Saknas motivationen att konvertera? Tappas användare bort på webbplatsen? Eller fastnar de någonstans? Detta ger oss möjlighet att göra datadrivna beslut och prioritera utveckling och marknadsföringsansträngningar.

Med CRO lär du känna dina användare bättre och bättre för varje steg du tar. Användartester, heta kartor, chattanalyser, användarinspelningar, återkoppling - allt ger information om behoven och önskemål hos dina användare. Vi hjälper dig att se vad det är som driver dina användare och hur man kan dra nytta av det. För att skapa en användarvänlig webbplats och få fler konverteringar. Steg för steg för vi fler besökare djupare och djupare in i tratten, så att de till slut blir återkommande kunder.

Vi har utformat ett agilt angreppssätt som hjälper dig att få ut det mesta av dina CRO-ansträngningar. Se tillvägagångssättethär

Berätta för oss om ditt digitala projekt

Vi hjälper dig att hitta den bästa vägen till en online-närvaro på alla relevanta kanaler om internationell tillväxt.

Teknik

Stolta samarbetspartners till