Stiftelsen Välgörenhetsbistånd
CAF ville förse brittiska välgörenhetsorganisationer med kunskap och förtroende för att göra deras insamlingsverksamhet effektivare genom att positionera CAF som en pålitlig källa för insamlingsråd och stöd till små/medelstora välgörenhetsorganisationer. Dessutom fanns det en önskan att uppmuntra välgörenhetsorganisationer att prova funktioner och funktionalitet hos CAF:s doneringstjänst och, viktigast av allt, att öka bruttovärdet av välgörenhetsdonationer som samlas in och bearbetas via CAF-donering.
Vår lösning
Vi levererade en webbseminariumserie för att generera nya leads och engagera oss i CAF:s befintliga kunddatabas. Med hjälp av Act-Ons marknadsföringsautomatiseringsprogramvara och Oktopost för hantering av sociala medier, hanterade vi medvetenhetsskedet av den digitala marknadsföringsprocessen inklusive e-postmarknadsföring, marknadsföring på sociala medier, webbspårning, leads-fångst via landningssidor och slutligen leads-omsorg för kundtjänstteamet.
Resultaten
Kampanjperioden för vår webbseminarieserie blev en framgång, vilket ledde till att CAF uppnådde ett rekordstort antal registrerade i webbseminarierna. Med 729 registreringar varav 385 personer deltog i webbseminariet, vilket ledde till en närvarofrekvens på 53,47 %, avsevärt över den genomsnittliga branschstandarden på 36 %.
CAF kunde inte enbart leverera ett framgångsrikt webbseminarium, utan överskred också den genomsnittliga branschstandarden för enkätsvar om webbinarier—och uppnådde framgångsrikt svarsfrekvensen 61,04 %.