Stiftelsen Välgörenhetsbistånd

En digital marknadsföringsstrategi för merförsäljning till en befintlig kunddatabas.

Plattformar

  • Marketing Automation
  • Act-On
  • Oktopost
  • Email marketing
  • Social media marketing

Youwes roll

Digital strategi, marknadsföringsautomatisering

Lösning

Youwe skapade och levererade en webbseminariumserie för att generera merförsäljningsleads ur CAF:s befintliga kunddatabas.

Stiftelsen Välgörenhetsbistånd hjälper människor och företag att stödja de ändamål de bryr sig om och för välgörenhetsorganisationer tillhandahåller de enkla och okomplicerade dagliga bank- och insamlingstjänster, som gör det möjligt för dem att koncentrera sig på det verkliga arbetet med att göra skillnad.

CAF ville förse brittiska välgörenhetsorganisationer med kunskap och förtroende för att göra deras insamlingsverksamhet effektivare genom att positionera CAF som en pålitlig källa för insamlingsråd och stöd till små/medelstora välgörenhetsorganisationer. Dessutom fanns det en önskan att uppmuntra välgörenhetsorganisationer att prova funktioner och funktionalitet hos CAF:s doneringstjänst och, viktigast av allt, att öka bruttovärdet av välgörenhetsdonationer som samlas in och bearbetas via CAF-donering.
 

Digital marknadsföringsprocess omfattande e-postmarknadsföring, marknadsföring i sociala medier, webbspårning, leads-fångst genom landningssidor och slutligen leads-omsorg 

Vår lösning

En ny digital marknadsföringsprocess

Vi levererade en webbseminariumserie för att generera nya leads och engagera oss i CAF:s befintliga kunddatabas. Med hjälp av Act-Ons marknadsföringsautomatiseringsprogramvara och Oktopost för hantering av sociala medier, hanterade vi medvetenhetsskedet av den digitala marknadsföringsprocessen inklusive e-postmarknadsföring, marknadsföring på sociala medier, webbspårning, leads-fångst via landningssidor och slutligen leads-omsorg för kundtjänstteamet.

Resultaten

Höga registreringar

Kampanjperioden för vår webbseminarieserie blev en framgång, vilket ledde till att CAF uppnådde ett rekordstort antal registrerade i webbseminarierna. Med 729 registreringar varav 385 personer deltog i webbseminariet, vilket ledde till en närvarofrekvens på 53,47 %, avsevärt över den genomsnittliga branschstandarden på 36 %.

Enkätsvar

CAF kunde inte enbart leverera ett framgångsrikt webbseminarium, utan överskred också den genomsnittliga branschstandarden för enkätsvar om webbinarier—och uppnådde framgångsrikt svarsfrekvensen 61,04 %.

Plattformar

  • Marketing Automation
  • Act-On
  • Oktopost
  • Email marketing
  • Social media marketing

Youwes roll

Digital strategi, marknadsföringsautomatisering

Lösning

Youwe skapade och levererade en webbseminariumserie för att generera merförsäljningsleads ur CAF:s befintliga kunddatabas.