Direkt till konsument (D2C)

Vill du lära känna dina kunder bättre? Om du inte säljer till slutkonsumenten direkt kommer du inte att kunna samla in några kunduppgifter. För att ändra detta måste du komma in på direkt-till-konsument-marknaden. 

De klassiska B2B- och B2C-marknaderna är inte vad de en gång var. Marknaderna har skiftat och hybrida affärsmodeller som B2B2C växer snabbt och blir den nya standarden. 

För tillverkare som normalt skulle sälja via återförsäljare är det viktigt att även ta sig in på direkt-till-konsument-marknaden. Varför? Om du inte säljer till dina kunder direkt så har du inte möjlighet att lära känna dina kunder alls. Dina återförsäljare är de som samlar in informationen. För att utveckla ditt företag och förbättra dina produkter och tjänster måste du vara den som samlar in data. Detta är en av de främsta anledningarna till att så många B2B-företag genomför övergången. Dessutom är möjligheterna att komma in på B2C-marknaden oändliga. En webbutik är startpunkten, men du kan även sälja dina produkter via marknadsplatser, social försäljning och massor av andra kanaler.

Fördelar med direkt-till-konsument

  • Samla kundinformation

  • Låt ditt företag växa

  • Flerkanal

  • Skapa en bättre upplevelse

Berätta om ditt digitala projekt för oss

Vi hjälper dig att hitta den bästa vägen till en närvaro på nätet på alla relevanta kanaler för internationell tillväxt.

Teknik

Youwe har stor erfarenhet av att hjälpa företag att genomföra övergången till D2C

Se våra framgångsrika fall här.

Visa alla fall

Stolta samarbetspartners till

Vill du komma in på direkt-till-konsument-marknaden?

Låt oss hjälpa dig!

Kommer du att acceptera våra cookies?

Youwe uses cookies to give you the best online experience on our website. Want to know more? Have a look at our integritetspolicy

Cookie-inställningar