Zegro

Digital transformation för grossistföretaget Zegro

Plattformar

Youwes roll

Strategi, konsultverksamhet, webbhotell

Lösning

B2B-beställningsplattform integrerad med avancerad personanpassad shoppingupplevelse.

Youwe har implementerat en lösning som gör det lättare för kunder att beställa från Zegro genom ett mindre orderhanteringssystem och automatiserad administration.

För inte så länge sedan beställde restauranger sina leveranser via fax. En beställningslista som innehåller över hundra rader av beställningar var regel, inget undantag. Zegro är ett välkänt namn i Rotterdam-området. Många restauranger i området väljer att beställa sina färskvaror och förnödenheter för besöksnäringen på Zegro. Därför är det viktigt att beställningsarbetet också förblir angenämt. Zegro instämmer i den åsikten. De är på väg i en ny riktning.

Nu beställer 85 % of  Zegro -leveranskunderna online tack vare Magento-plattformen byggd av Youwe. 

Vår lösning

A fully integrated data management system with Pimcore

Zegro has built its entire data management structure with the help of Pimcore. Over 90% of all transactions are digital and Zegro depends fully on a solid data platform and e-commerce framework. The seamless data distribution from Pimcore orchestrates many data streams to their complex IT landscape. 

Pimcore is responsible for all data management of Zegro's IT systems. Pimcore is linked to the in-store weighing systems, the e-commerce platform, the Progressive Web App, and the AFAS ERP system.

Product information to improve the User Experience

Zegro is able to manage and distribute all its data more efficiently according to the GS1 data classification, which means that customers and employees immediately possess up-to-date sales and product information.

Thanks to Pimcore, Zegro can also easily enrich their product information. They save enormous amounts of time, while at the same time the quality of product information is greatly improved. Now products are created with a minimal amount of information, think of images and ingredient information. Often the products were not enriched. Now,  the process requires this, and the responsibility is partly placed directly by the suppliers itself. Because of this, the product information is better than before and the User Experience has improved enormously. 

PWA

On top of the Pimcore MDM infrastructure, several Progressive Web Apps have been created to improve the customer experience and lower the costs and maintenance. For example, we have created a PWA sales app. With this PWA the customer service team and sales team can easily enter orders and get smart customer data which is directly visible. Here they can see special notes about the delivery agreements.

Magento-integrationer

Radikal automatisering. Allt måste vara fokuserat på en effektiv beställningsprocess och lätthet att använda för kunden. Zegro moderniserar och digitaliserar. Alla processer körs via webbutiken: orderläggning, begäran om fakturor eller val av leveransdatum.

Allt måste vara enkelt, ingen sökning nödvändig. Även något så specifikt som att vakuumförpacka speciell bit fisk måste hittas på ett ögonblick. Därutöver vill du att kunderna ska ha en egen kontroll av beställningsprocessen. De kan välja om deras kund kan göra beställningar eller göra dem redo för leverans. Integrationen med Zegris/Solidis beställningssystem var en utmaning. Eftersom alla mutationer behandlas direkt, visste logistikavdelningen vad de skulle göra. inONE-integrationen kan betraktas att vara unik. Den med Magento-webbutiken integrerade köp-portalen garanterar en automatisk orderhanteringsprocess.

Resultaten

More online orders

A smaller order processing system and automated administration. Thanks to the Magento platform, the account managers now have more time to realize actual sales. It could be that a restaurant changes the order list because he decided to buy them somewhere else. In that case, the account manager will receive an automatic notification. This means he can adjust to the customer needs and wishes with no problem at all.

The PWA ordering app realized an increase in the total amount of users of the online ordering channel. Which makes sense, the customer is shown a personalized assortment and an easy way to add orders with a barcode scanner. Currently, over 85% of the clients' orders online. Together with Zegro, Youwe is working hard to have the last 15% convinced to switch to the online platform.

Online-beställningar

Ett mindre orderhanteringssystem och automatiserad administration. Tack vare Magneto-plattformen har de kundansvariga nu mer tid att ägna åt faktisk försäljning. Det kan vara så, att en restaurang ändrar beställningslistan, eftersom de bestämde sig för att handla någon annanstans. I detta fall kommer den kundansvarige att få ett automatisk meddelande. Detta betyder att han kan anpassa sig till kundens behov och önskemål utan några problem alls.

Beställnings-appen förverkligade en ökning av den totala mängden användare i onlinebeställningskanalen. Vilket är vettigt, då kunden visas ett personanpassat sortiment och ett enkelt sätt att lägga till beställningar med en streckkodsläsare. Nu beställer över 85 % av kunderna online. Tillsammans med Zegro, jobbar Youwe hårt för att få de sista 15% övertygade om att byta till online-plattformen.

Plattformar

Youwes roll

Strategi, konsultverksamhet, webbhotell

Lösning

B2B-beställningsplattform integrerad med avancerad personanpassad shoppingupplevelse.

Önska du mer online-beställningar and en effektiv beställningsprocess till din webbutik?

Stick ut med din webbutik! Gör beställningsprocessen för dina kunder enklare med ett mindre orderhanteringssystem och automatiserad administration. Youwe är redo att ta din webbutik till nästa nivå! 

Kommer du att acceptera våra cookies?

Youwe uses cookies to give you the best online experience on our website. Want to know more? Have a look at our integritetspolicy

Cookie-inställningar