Kavat
Vårt uppdrag för KAVAT startade 2020. Då var deras största utmaning att skala upp företagets e-handel och ge den digitala närvaron ett ansiktslyft. Kundernas krav hade förändrats och de förväntade sig nu en enhetlig upplevelse; oavsett om de handlade online eller i en fysisk butik.
KAVAT ville också kunna växa på fler marknader och behövde en modern e-handelslösning som var väl förberedd för detta.
För att kunna ge sina kunder den upplevelse de ville ha, letade de nu efter en digital partner som kunde tänka utifrån deras målbild och de vände sig därför till oss på Youwe.
Vår lösning
Vårt första uppdrag för KAVAT var att lansera en ny webbshop, anpassad för en modern e-handel. I samarbete med WH Group byggde vi en integrerad e-handelslösning baserad på Adobe Commerce, en skalbar plattform med möjlighet att presentera tiotusentals produkter. På bara 16 veckor veckor lanserade vi den första versionen av KAVAT:s nya webshop och snart därefter lanserade vi även deras B2B- portal: Retailer Central.
KAVAT har sedan dess tillsammans med oss på Youwe arbetat på att vidareutveckla sin digitala kanal. Ett exempel på detta är valet av det nya kassasystemet från Sitoo, som vi tillsammans WH Group integrerade med både Adobe Commerce och Visma Business. Detta lade grunden för oss på Youwe att skapa omnikanalsflöden mellan KAVAT:s onlineförsälning och deras fysiska butiker.
Resultaten
Youwe har sedan 2020 hjälpt KAVAT att skapa en mycket bättre digital kundupplevelse så att de kan ge den service kunderna vill ha - oavsett om de handlar online , i KAVAT:s fysiska butiker eller genom B2B portalen. I korthet kan man sammanfatta den digitala transformationen i 3 steg:
Youwe har hjälpt Kavat att utveckla och integrera Adobe Commerce, en ny och skalbar e-handelsplattformanpassad för en modern e-handel genom samtliga kanaler.
Vi har också utvecklat en sömnlös omnikanalslösning som matchar kundernas förväntningar och ger en smidig och enhetlig köpupplevelse, oavsett kanal. Tack vare de nya omnikanal-flödena kan Kavats kunder nu, bland annat:
Möjlighet att både köpa och använda presentkort i KAVAT:s webbshop och fysiska butiker.
I nära samarbete med WH Group och Sitoo har vi effektiviserat KAVAT:s olika flöden genom smarta integrerade lösningar mellan Adobe Commerce och affärs- och kassasystemen. Vi har kontinuerligt tagit rätt steg, arbetat på en stark infrastruktur och uppnått en fullt integrerad Unified Commerce-lösning, som möjliggör en förbättrad kundupplevelse. Det har resulterat i följande:
En fullständig digital transformation är inte en Big bang, utan en kontinuerlig process. Med Kavat har vi sedan 2020 utvecklat ett långsiktigt partnerskap där vi hela tiden fortsätter att utveckla den digitala affären i form av digital strategi, analys, utveckling, innehåll och design.