Butterick’s
Youwe har hjälpt Butterick’s att utveckla sin online-närvaro och skapa en modern E-handelslösning och shoppingupplevelse med fokus på SEO och konvertering. Tillsammans har vi utvecklat ett långsiktigt partnerskap där vi arbetar med allt från digital strategi till teknisk utveckling och löpande marknadsföring.
Butterick’s är ett av Sveriges äldsta detaljhandelsföretag med ett mycket stort och brett sortiment. När de kom till oss letade de efter en digital partner som kunde hjälpa dem att utveckla deras E-handel och guida dem rätt i den digitala djungeln. Förutom att bygga en ny E-handelsplattform på Magento 2 och utveckla sin visuella identitet , behövde de hjälp med SEO och att skapa en tydligare struktur, kategorisering och indexering av sitt stora sortiment.
Vår lösning
Bygga en skalbar och integrerad e-handelslösning på Magento 2 för att effektivisera interna rutiner och driva omsättning online.
Det första vi gjorde var att bygga en ny E-handelslösning på Magento 2. I samband med detta passade vi också på att se över designen och gav plattformen ett visuellt ansiktslyft. I arbetet ingick dessutom att se över produktpresentationer och UX samt att integrera lager- och affärssystemet. För att öka konverteringen adderade vi även rekommendationslösningen Hello retail, en AI-tjänst som dessutom sparar mycket arbetstid eftersom Butterick’s medarbetare inte längre behöver lägga in dessa rekommendationer manuellt.
Vi också lagt ett stort fokus på teknisk SEO. Eftersom Butterick’s har ett enormt brett sortiment med många produkter har vi arbetat mycket med strukturera deras produktdata och därigenom förenkla, förtydliga och effektivisera exempelvis indexering via google och andra medier.
Resultaten
Sedan vi startade vårt samarbete med Butterick's 2020 har antalet relevanta besökare ökat markant.
Som ett resultat av vårt gemensamma arbete har Butterick’s E-handel i dag:
Vårt långsiktiga partnerskap med Butterick’s gör att vi ständigt utvecklar den digitala affären i form av digital strategi, analys, utveckling, innehåll och design. Vårt mål är att hela tiden optimera kundupplevelsen och vi är ett löpande digitalt bollplank till organisationen.