Rivièra Maison

Hur man bygger en stadig grund för tillväxt online.

Plattformar

Youwes roll

Strategi och genomförande - utveckling.

Lösning

En komplex men mycket framgångsrik migrering från Magento 1 till Magento 2

När det internationella inredningsmärket Rivièra Maison behövde byta ut sin gamla plattform Magento 1, bad de Youwe om hjälp. Rivièra Maison har ett brett sortiment, ett starkt etablerat varumärke, försäljningsställen över hela världen och en demografiskt bred publik, vilket gjorde detta projekt utmanande, spännande och tekniskt komplicerat.

Rivièra Maison grundades som en blomsteraffär i Amsterdam 1948 , och har nu växt till ett ledande inredningsmärke med en stor internationell närvaro. Företaget erbjuder ett brett utbud av möbler, hemartiklar och inredningstillbehör. De har en extremt bred publik och vill fortsätta stärka sin tillväxt.

Rivièra Maisons affärsmodell bygger på en solid, tillförlitlig plattform med en exceptionell användarupplevelse. När plattformen Magento 1 började närma sig slutet av sin livslängd, behövde ersättningsplattformen inte bara vara exceptionell, utan övergången till den nya plattformen behövde också vara smidig.

Efter att ha utfört en teknisk bedömning föreslogs det att en migrering till Magento 2 skulle vara den bästa lösningen för företaget. Trots att det är en fantastisk plattform så innebar det ändå en komplex och komplicerad integration med mycket specifika affärsregler, samt användning av vissa icke-kompatibla moduler.

Det var ett tekniskt mycket utmanande projekt som behövde hanteras så att kunderna kunde fortsätta att handla varje dag. Med andra ord ett perfekt uppdrag för Youwe.

Vår lösning

En plattform för att växa online

Detta var ett komplext projekt som krävde ett välplanerat tillvägagångssätt. De viktigaste milstolparna var att integrera Rivièra Maisons funktionalitet ”Avaliable to Promise” (ATP) samt att bygga ut plattformstillägg och skapa en konfigurerbar produktmodul.

ATP är en affärsfunktion som balanserar lager och planerad produktion med kundorder. Detta gör det möjligt för företaget att hålla minimimängden av en viss produkt i sina lager. Till skillnad från andra funktioner som Rivièra Maison krävde, så var ATP inte tillgängligt i Magentos standarderbjudande. Youwe byggde därför tillägg och kombinerade dem sedan med Magentos standardfunktioner. Detta gjorde det möjligt för Yowe att skapa en modul som var kompatibel med Rivièra Maisons kundorder. 

Företaget ville också sälja konfigurerbara produkter online, men deras produktinformationssystem kunde inte stödja detta. Yowe löste detta problem genom att replikera konfigurerbara produkters funktionalitet inom Magento. Lösningen visade sig vara extremt kostnadseffektiv, samtidigt som den gav plattformen all nödvändig funktionalitet. 

Att utveckla en plattform steg för steg innebär också att utbyggnaden måste ske gradvis. Youwe skapade strategier för att hantera just detta: Minsta möjliga funktionsdugliga produkt (minimum viable product - MVP) och minsta möjliga älskvärda produkt (minimum loveable product MLP). Butiken med minst trafik startades först upp på den nya plattformen, och slutligen så implementerades plattformen inom alla geografiska områden och produkter.

Resultaten

Rivièra Maiso kände att Youwe var en pålitlig partner, och experter på att distribuera komplexa internationella Magento 2-migrationer. Som en strategisk partner har vi nu många fler möjligheter framför oss. Rivièra Maison har fortfarande ambitiösa tillväxtambitioner, och Youwe är perfekt positionerad för att hjälpa till att uppnå målen.

Plattformar

Youwes roll

Strategi och genomförande - utveckling.

Lösning

En komplex men mycket framgångsrik migrering från Magento 1 till Magento 2

Kommer du att acceptera våra cookies?

Youwe uses cookies to give you the best online experience on our website. Want to know more? Have a look at our integritetspolicy

Cookie-inställningar